Integrální motocyklová přilba SHARK Ridill 1.2 se sluneční clonou a přípravou pro Pinlock proti mlžení.
Materiál skořepiny: termoplast
Hledí tl.2,2mm, příprava pro nemlžící folii Pinlock (není součástí balení)
Snadná výměna plexi bez použití nástrojů
Integrovaná výsuvná sluneční clona
Zapínání pásek s mikrometrickou sponou
EASY FIT - snadné vložení brýlí
Plně vyjímatelný, pratelný, antialergický interiér
Komfortní uzavíratelný ventilační systém
Hmotnost: 1550g (vel.M)
Výrobce | SHARK |
Velikost | S |
Velikost | S|XL |
Určeno pro | muži/unisex |
Barva | černá, modrá, šedá, zelená |
Typ helmy | integrální |
Materiál helmy | Polykarbonát |
Doplňující parametr - helmy | ochrana proti mlžení - Pinlock, sluneční clona |
Tabulka velikostí přileb SHARK
Velikost | XS | S | M | L | XL | XXL | ||
cm | 53/54 | 55/56 | 57/58 | 59/60 | 61/62 | 63/64 |
Helmy Shark
Jak správně změřit ZDE
Velikost | Obvod hlavy (cm) |
XS | 53/54 |
S | 55/56 |
M | 57/58 |
L | 59/60 |
XL | 61/62 |
2XL | 63/64 |
Základní a většinou i první nutnou výbavou pro řidiče motocyklu (čtyřkolky, tříkolky, sněžného skútru) je ochranná přilba. Mnoho z nás, už tady na začátku, udělá velkou chybu a pořídí si nevhodný typ případně velikost helmy.
HOMOLOGACE je to, co musí mít každá helma, která je používána na veřejných komunikacích, ale i na závodních tratích. Homologace vám zaručí, že helma splňuje základní požadavky na ochranu vašeho zdraví. U nás platí evropská homologace ECE, aktuálně ECE22-06. Takto jsou označeny všechny helmy, které jsou testovány a schváleny pro provoz na pozemních komunikacích. Toto označení musíte na přilbě najít. Většinou na vnější straně zátylku helmy spolu s velikostí a váhou a VŽDY je na štítku přišitém na upínacím popruhu.
POZOR! Písmeno a číslice v kruhu neznačí číslo homologace, jak se mnozí domnívají, je to označení země, ve které byla helma homologována (např. E4 = Holandsko). V České republice není zkušebna pro testování motocyklových helem, a tak přebíráme veškeré homologace z ostatních evropských zemí. Na štítku naleznete číselné označení homologačního protokolu, které začíná v případě ECE22-05 číslicemi 05. Spolu s těmito číslicemi je v označení i písmeno J, nebo P. Tato písmena označují typ helmy: J = JET (otevřená helma), P = PROTECT (uzavřená „integrální“ helma). Helma bez homologace může být i životu nebezpečná, a proto vždy vyžadujte u helmy platnou evropskou homologaci.
VELIKOST HELMY je nejdůležitější parametr při výběru. I ta nejkvalitnější a drahá helma vám nafackuje, bude-li velká. A věřte, že malou helmu po chvilce zahodíte do škarpy, přestože jste za ni zaplatili celý měsíční plat. První orientací při volbě velikosti je obvod hlavy. Ten si nejlépe změříte krejčovským metrem. Měřte obvod přes čelo nad obočím, těšně nad ušima. V podstatě všichni výrobci se shodují na těchto rozměrech.
Obvod hlavy se měří v úrovni obočí a nad ušima.
Nyní znáte svoji orientační velikost. Ano, toto je pouze pro orientaci a nikde není psáno, že pokud naměříte obvod 57,5 cm, bude pro vás ideální velikost M. Kolik výrobců a modelů, tolik i tvarů vnitřního prostoru helem. A proto vám padne od jednoho výrobce M a od druhého S, nebo dokonce i L. Zrada co?! Proto se při nákupu přes internet se vždy ujistěte, že Vám prodejce v případě potřeby velikost přilby vymění.
Přistoupíme k VYZKOUŠENÍ HELMY…. Vybranou helmu nasadíme na hlavu, je dobré, když helma klade mírný odpor (je užší). Takto tvarovaná vnější skořepina bude dobře držet při případném pádu a při vyšších rychlostech na hlavě bude klidnější. Po usazení helmy na hlavu musíte mít pocit, že vás přilba plně obepíná (obvod hlavy, tváře) asi jako pletená čepice. Ideálně by měla být nová přilba na první pocit spíše menší a při skousnutí se lehce kousnete do tváří. V žádném případě však nesmí být cítit bolest v oblasti spánků, nebo nesmíte cítit na čele tlak hrany průzoru helmy. V takovém případě je přilba malá. Pokud však máte pocit, že je přilba pohodlná a tlak cítíte pouze shora je tato velikost také nevyhovující, helma je vám velká. Mějte na paměti, že každá nová helma je z výroby pravidelná a vaše hlavinka je šišatá, či jinak hrbatá. Po velmi krátké době používání se interiér helmy přizpůsobí tvaru vaší hlavy, „vymáčkne se“, přilba pak bude volněji a pohodlněji sedět. A proto kupujte helmu spíše těsnější! Pokud se vám nová helma dobře nasazuje a je velmi pohodlná, bude s největší pravděpodobností za jízdy hlučná a nestabilní. Dobrou pomůckou při zkoušení nové helmy je lehce uchopit helmu za podbradek (u otevřené přilby za lícní části) a zahýbat hlavou nahoru- dolů a do stran. Pokud následuje helma hlavu ve směru pohybu bez vůle, velikost je správná. U otevřených přileb postačí energicky pokývat a zavrtět hlavou. Nebojte se ponechat si helmu několik minut na hlavě, jenom tak zjistíte, zda v ní vydržíte i při delší jízdě.
ŽIVOTNOST HELMY je mnohdy diskutované téma, ale až na výjimky je možno tvrdit, že helmu je dobré měnit každé tři roky, a to za předpokladu, že ji užíváte sami. Nikdy helmu nepůjčujte, interiér je vytvarován na vaši hlavu. Jiná hlava tvaruje výplň jinak, tudíž zvětšuje volný prostor a zkracuje tím životnost. Po pádu helmu vždy vyměňte!! I když na povrchu skeletu přilby je vidět jen drobné škrábance, vnitřní výplň je v místě úderu již deformována a neplní svou ochrannou funkci.
Jak správně vybrat: